Carmina Cadenas Alvarez una dona de família.




Aquest curs he triat la APS de català que consisteix  en escriure la biografia d'un avi/a del centre "Avi parc" És tracta d'una residència de dia per a gent gran situada al costat del col·le.

La primera vegada que vam anar, per trencar una mica el gel i presentar-nos, vam jugar al joc del bingo. Aquest joc és al que juguen habitualment perquè els agrada molt. Els meus companys i jo ens vam repartir per les diverses taules amb l'objectiu d'ajudar-los en el sentit de col·locar els cartronets, repetir els números si no els havien sentit bé, etc...

Després d'unes quantes partides, les infermeres junten  tots els avis al voltant d'una mateixa taula i els porten el berenar.

Durant la diada de Sant Jordi, vam anar a visitar-los al centre i els hi vam portar una rosa. Aquesta visita va ser sorpresa, és van alegrar moltíssim en veure'ns.





En una de les meves visites, em va tocar entrevistar la Carmina Cadenes.

En arribar a l'avi parc la vaig veure asseguda al voltant d'una gran taula amb les seves companyes.
En  veure-la em vaig apropar a ella i li vaig fer dos petons. Encara que ja ens coneixiem de vista des del primer dia, em vaig presentar una mica millor ja que no haviem tingut ocasió de parlar.

Les infermeres em van avisar de que era una àvia amb problemes de memòria i que potser em costaria una mica obtenir informació, però al final vaig aconseguir que m'expliques algunes coses de la seva vida.

La Carmina Cadenes Álvarez  va nèixer a Asturies, fa uns 90 anys. El pas del temps fa que només es recordi que el seu aniversari és al mes de setembre.
Té una germana que es diu Arselina.

De petita va treballar a Asturies però després va marxar cap a Barcelona on va anar a l'escola.

En aquesta ciutat, anys després, va coneixer a José Hernández, que es va convertir en el seu futur marit i pare dels seus dos fills, un nen que s'anomena Arguidino que en l'actualitat té 58 anys, i una nena anomenada Arselina que actualmente té 60 anys.

Els dos viuen aprop del centre i algunes vegades la Carmina va a passar uns dies a casa dels seus fills.

Segons m'explica, té 8 nets, 2 per part del fill i 6 per part de la filla.

Físicament és d'estatura baixa i complexió relativament prima.


Aquí us deixo una foto:




L'última vegada que vam anar va ser per acomiadar-nos. Vam compartir una estona amb ells ballant i cantant.
Vam portar unes galetes per berenar tots junts.

M'ho he passat molt bé vivint aquesta experiència i haver pogut conèixer la vida de una persona que ha viscut tants anys.














Comentarios

Entradas populares